Ruilen en Retour

Ruilen en Retourneren
Niet tevreden met je aankoop? Als het product niet aan jouw wensen voldoet, of je wilt toch liever een ander product of oplossing, neemt dan even contact met ons op. Wij overleggen met wat de beste manier is om het product om te ruilen.

Ruilen in de winkel
Ruilen in de winkel is het eenvoudigste. Je wordt persoonlijk geholpen bij het uitzoeken van een vervangend product of oplossing en het eventuele verschil in prijs kunnen we direct verrekenen. Neem bij het ruilen altijd uw aankoopbewijs mee.

Ruilen per post
Om een product per post te ruilen of te retourneren kun je gebruik maken van het retourformulier. Download deze hier. Geef hierop aan met welk product je graag het geleverde product wilt ruilen. 

Ruilen of retourneren van een internetbestelling
Bij online aankopen heb je recht op een zogeheten ‘’afkoelingsperiode’’ van 14 kalenderdagen. Je hebt dus 14 kalenderdagen de tijd om het pakket – zonder opgave van redenen – terug te sturen. Deze termijn gaat in op de dag van ontvangst van het bestelde product.  Je kunt bij ons binnen 14 kalenderdagen na ontvangst van de bestelling, een artikel retour sturen of ruilen voor een ander product.

Een uitzondering hierop is een speciaal voor jou geassembleerde producten. Na het verstrijken van de zichttermijn wordt de koopovereenkomst een feit. Op deze pagina leest u meer over het herroepingsrecht.

Om gebruik te maken van het herroepingsrecht kun je gebruik maken van het bij de bestelling meegeleverde retourformulier.

Kosten ruilen of retourneren
Je bent zelf verantwoordelijk voor de kosten van de retour zending. Ruil je jouw product om voor een nieuw product, dan hoef je niet opnieuw de verzendkosten te betalen.